FAQ's

Veelgestelde vragen

We doen ons best om je zo goed mogelijk te helpen. Daarom hebben we hier de meest voorkomende vragen op een rijtje gezet. Wil je andere of aanvullende informatie? Neem dan contact op met ons service centre op 020 456 40 06, stuur een e-mail naar info@weekendjeweg.nl of vul het contactformulier in. We staan voor je klaar.

Contact

Reserveren


Prijzen


Betaling


Annuleringsdekking

Weekendsmiles

FreeBees

 

Klachtenprocedure

Herroepingsrecht

Overige

 


 

Contact

Hoe kan ik jullie bereiken?
Je kunt contact opnemen met ons service centre op 020 456 40 06, via het contactformulier of een e-mail sturen naar info@weekendjeweg.nl.

Boven

Op welke tijden zijn jullie bereikbaar?
We zijn er 7 dagen per week om je vragen te beantwoorden.

Maandag t/m vrijdag  9:00 - 21:00 uur
Zaterdag, zondag en feestdagen 9:30 - 18:00 uur

Vanuit het buitenland (noodnummer) bereik je ons via +31 (0)20 456 42 36.

Boven

 

Reserveren

Hoe maak ik een reservering?

Stap 1
•    Kies de verblijfsduur en aankomstdatum
•    Voer het aantal kamers en het aantal personen in
•    Geef je voorkeuren aan
•    Sluit indien gewenst een annuleringsdekking af
Stap 2
•    Geef aan of je een extra bed, een huisdier en/of een arrangement wilt bijboeken
Stap 3
•    Vul je gegevens in
•    Vul, indien je deze hebt, de code van een cadeau- of kortingsbon in

•    Voer eventuele opmerkingen en/of speciale wensen in
Stap 4

•    Controleer je gegevens
•    Wanneer alles klopt, klik dan op afrekenen.

Wacht je voorlopige reserveringsbevestiging af. Je ontvangt deze binnen 15 minuten. Lukt het je niet om te reserveren of heb je vragen? Neem contact op met ons service centre, we helpen je graag.

Boven

Kan ik een reservering na het boeken nog te wijzigen?
Als je na je boeking je gegevens wilt wijzigen kun je dit doorgeven aan ons service centre.

Boven

Is de datum van mijn reservering na het boeken nog te wijzigen?
Dit is afhankelijk van de datum van de reservering en de beschikbaarheid van het hotel. Neem hiervoor contact op met ons service centre.

Boven

Wanneer ik een tweede kamer erbij boek op dezelfde datum betaal ik dan tweemaal de reserveringskosten?
Als je meerdere kamers in één reservering maakt, dan worden de reserveringskosten eenmalig per boeking berekend met een maximum van €19,80. Maak je een nieuwe reservering omdat je bijvoorbeeld een ander kamertype of verblijfsduur wenst, dan worden de reserveringskosten in mindering gebracht op deze nieuwe reservering. Als je vooraf betaalt, dan storten we de dubbel betaalde reserveringskosten natuurlijk naar je terug.

Boven

Is het mogelijk extra bedden op de kamer te plaatsen?
In principe bieden alle hotels standaard 2-persoonskamers. Bij de meeste hotels zijn extra bedden op aanvraag. Dit doen we voor je nadat we je reservering binnen hebben gekregen. Zijn de extra bedden niet beschikbaar? We kijken graag met jou naar een passend alternatief.

Boven

Wanneer is mijn reservering definitief?
Je boeking is pas definitief wanneer je de definitieve reserveringsbevestiging hebt ontvangen. Dit zal binnen 24 uur gebeuren.

Boven

Hoe ontvang ik de bevestiging van mijn reservering?
Je ontvangt je voorlopige en definitieve reserveringsbevestiging op je e-mail adres. Ontvang je de definitieve reserveringsbevestiging liever per post? Neem contact op met ons service centre, we regelen het voor je.

Boven

Wanneer ontvang ik de bevestiging van mijn reservering?
Je ontvangt je voorlopige bevestiging binnen 15 minuten na het “bevestigen” van je reservering. Je definitieve reserveringsbevestiging ontvang je nadat we de reservering helemaal hebben verwerkt en alles akkoord is. Dit doen we zo snel mogelijk en afhankelijk van de betalingswijze is dit binnen 24 uur.

Boven

Ik heb geen bevestiging ontvangen. Wat moet ik doen?
Hiervoor kunnen verschillende redenen zijn. Wil je eerst in je spambox/ongewenste e-mail kijken? Het kan zijn dat de bevestiging per ongeluk hierin beland is. Kan je de bevestiging daar niet vinden? Ons service centre helpt je graag verder.

Boven

Ik wil een reservering maken met aankomst vandaag. Ontvang ik mijn reserveringsbevestiging dan wel op tijd?
Ja, deze reserveringen handelen we als eerste af.

Boven

Kan ik mijn reserveringsbevestiging nogmaals ontvangen?
Ja, dit is geen enkel probleem. Wil je hiervoor contact opnemen met ons service centre?

Boven

Wat gebeurt er als het hotel volgeboekt is?
We begrijpen dat dit heel vervelend voor je is. Eén van onze medewerkers neemt zo snel mogelijk contact met je op om andere mogelijkheden met jou te bespreken. Natuurlijk ben je niet verplicht om het alternatief te boeken.

Boven

Hoe kan ik mijn reservering annuleren?
Wanneer je ervoor kiest om je reservering te annuleren kun je contact opnemen met ons service centre of een e-mail versturen naar cancel@bookit.nl. Meer informatie en de annuleringsvoorwaarden vind je hier.

Boven

Waarom moet ik reserverings- & annuleringskosten betalen bij een annulering?
De kosten bij het annuleren kunnen bestaan uit twee delen: (1) bij een annulering kan een hotel of bungalowpark kosten in rekening brengen, dit is afhankelijk van het tijdstip. Hotels doen dit conform de Uniforme Voorwaarden Horeca en bungalowparken conform de Recron Annuleringsvoorwaarden. Bij enkele speciale aanbiedingen kan dit afwijken. (2) Aan het verwerken van boekingen en annuleringen zijn ook voor ons kosten verbonden. Als je na 24 uur van het maken van je boeking annuleert brengen wij daarom onze reserveringskosten in rekening en de eventueel afgesloten annuleringsdekking.

Boven

Waarom vragen jullie reserveringskosten?
Onze reserveringskosten stellen ons in staat jou de beste deals en service te bieden. Ons service centre staat dag en nacht voor je klaar. Vóór, tijdens en ná je verblijf. We weten dat je als gast volop keuze hebt uit weekendje weg aanbieders. Daarom is het ons doel om je verwachtingen waar te maken én te overtreffen.

Boven

 

Prijzen

Zijn de prijzen altijd voor twee personen?
Nee. De getoonde prijzen gelden altijd per kamer, je kunt deze dus ook als 1 persoon zijnde boeken. Afhankelijk van het arrangement gelden deze prijzen voor één of meerdere nachten. Bij de prijs staat vermeld of deze inclusief of exclusief ontbijt is. De prijzen zijn altijd inclusief BTW.

Boven

Met welke bijkomende kosten moet ik rekening houden?
Om helderheid voor jou als consument te geven tonen we verplichte toeslagen bij de prijs voor een verblijf. Dit volgens de richtlijnen van Autoriteit Consument en Markt, zij ziet toe op de naleving hiervan.

We tonen variabele toeslagen als kosten per persoon per nacht bij de prijs per kamer. Het gaat hierbij om de reserveringskosten van Weekendjeweg.nl van € 4,95 pppn (maximaal € 19,80 per reservering). En dan zijn er nog de zogenaamde hotel gebonden kosten: toeristenbelasting en eventuele handlingfee van het hotel. De toeristenbelasting is een verplichte belasting en kan per gemeente verschillen.

Andere, optionele kosten, die niet direct bij de prijs van een verblijf worden getoond, zijn een annuleringsdekking of kosten i.v.m. persoonlijke wensen (extra bed, huisdier).

Boven

Waarom verschillen de prijzen per datum?
Afhankelijk van de periode kan een hotel een extra korting geven boven op de bestaande prijs.

Boven

Hoe komt het dat sommige hotels geen prijzen hebben over een aantal maanden?
Alle hotels hebben standaard aanbod voor een half jaar. Het kan zo zijn dat een hotel zelf bepaalde periodes heeft uitgesloten.

Boven

Wordt er in ieder hotel een waarborgsom gevraagd?
Nee. Met name de grotere hotels vragen een waarborgsom. Dit kan zijn in de vorm van contant geld, een pinbetaling of creditcard garantie. Het betreffende bedrag wordt eventueel verrekend met het gebruik van de minibar, pay-tv of parkeren.

Boven

 

Betaling

Hoe betaal ik?
Bij hotels in Nederland, België, Luxemburg en Duitsland betaal je over het algemeen bij aankomst. Bij de overige hotels betaal je via iDEAL of met een creditcard (MasterCard, Visa of American Express).

Boven

Is betalen bij Weekendjeweg.nl veilig?
Ja. We werken samen met gerenommeerde beveiligingssystemen voor online betalingen en transacties; je kunt dit o.a. zien door het slotje dat rechts onderaan in je browser op je scherm verschijnt en ”https“ links bovenaan in je browser. Adyen verzorgt bij ons de online betalingen.

Boven

Ik heb mijn reservering weggeklikt bij het betaalscherm. Is deze wel doorgekomen?
In veel gevallen is je reservering wel bij ons binnengekomen. Twijfel je hierover, neem dan contact op met ons service centre. We zoeken het graag voor je uit. We vragen je ook contact met ons op te nemen wanneer je na 15 minuten nog geen voorlopige bevestiging ontvangen hebt.

Boven

Ik betaal meestal bij aankomst. Waarom moet ik nu opeens wel van tevoren betalen?
Bij de meeste accommodaties in Nederland, België, Luxemburg en Duitsland betaal je bij aankomst. Wanneer dit niet het geval is heb je vaak de keuze om te betalen via iDEAL of creditcard.

Boven

Waarom worden er bij betaling met creditcard extra kosten in rekening gebracht?
Dat zijn de kosten die de creditcardmaatschappij aan ons berekent, die we weer doorberekenen aan jou.

Boven

 

Annuleringsdekking

Is een annuleringsdekking nodig?
We adviseren je altijd een annuleringsdekking te nemen. Voor slechts enkele euro's per reservering loop je geen risico meer je geld kwijt te raken bij annulering. Voor meer informatie kijk je hier.

Boven

Wat zijn de voorwaarden van jullie annuleringsdekking?
Je vindt de voorwaarden van onze annuleringsdekking hier. Voor verdere vragen kun je natuurlijk ook contact opnemen met ons service centre.

Boven

Ik heb gereserveerd maar heb helaas niet kunnen afreizen naar het hotel. Ondanks het feit dat ik een annuleringsdekking had worden er nu wel kosten in rekening gebracht. Wat is de reden hiervoor?
Een hotel rekent op je komst en reserveert de kamer speciaal voor jou. Wanneer je geen gebruik hebt gemaakt van de kamer worden hier toch kosten voor berekend omdat de kamer vaak niet meer last minute verhuurd kan worden. Een annuleringsdekking dekt de kosten alleen in specifieke gevallen.

Boven

WeekendSmiles

Waar kan ik mijn WeekendSmiles saldo checken?
Klik in de nieuwsbrief van Weekendjeweg.nl of BungalowS.nl bovenin op 'persoonlijke voorkeuren'. Je komt nu op een pagina waarop je je WeekendSmiles saldo kunt zien.

Boven


Wat moet ik doen als ik mijn bon kwijt ben?
Heel vervelend natuurlijk. Neem contact op met het Service Centre via + 31 (0)20 456 42 40 of mail naar info@weekendjeweg.nl. We sturen je dan een nieuwe bon toe.

Boven


Zijn er uitsluitingen op de WeekendSmiles?
Goldboekers en leden van Weekendjeweg.nl Members Only en Hoteltijd.nl zijn uitgesloten van het WeekendSmiles programma.

Boven

Wat is FreeBees?
FreeBees is het spaarprogramma van BP. Met iedere tankbeurt bij alle bemande BP tankstations spaar je voor FreeBees die je kunt inwisselen voor diverse cadeaus en leuke uitjes. Voor iedere getankte liter brandstof ontvang je 1 FreeBee. De FreeBees worden automatisch op je FreeBees-spaarkaart gezet. Eén FreBees is 1 Eurocent (€ 0,01) waard wanneer ze ingewisseld worden op Weekendjeweg.nl en BungalowS.nl.

Boven

Waar spaar ik FreeBees?

Je spaart FreeBees bij alle bemande BP-tankstations. Bij verschillende BP tankstations spaar je ook FreeBees bij de aankoop in de Shop en bij BP car wash aankopen.

Boven

Hoe wissel ik mijn FreeBees op Weekendjeweg.nl in?

  • Tijdens het maken van je boeking vul je bij het onderdeel Betalen je FreeBees kaartnummer en het bijbehorende wachtwoord in
  • Je gespaarde FreeBees worden automatisch in mindering gebracht. Je FreeBees-spaarkaart dient actief en online geregistreerd te zijn.
  • Heb je niet genoeg FreeBees gespaard dan betaal je het restant van je reservering gewoon bij.


  • Boven

Waar kan ik zien wat mijn FreeBees saldo is?

Je kunt je saldo opvragen op www.freebees.nl/mijnfreebees/

Boven

Kan ik ook bijbetalen als ik onvoldoende FreeBees heb?

Je kunt je aankoop geheel of gedeeltelijk met je FreeBees betalen. Is het saldo op je FreeBees-spaarkaart onvoldoende dan kun je je reservering bijbetalen. Dit kun je contant doen, via een Weekendjeweg.nl Cadeau Card of een kortingsbon.

Boven

Wat gebeurt er als mijn FreeBees-saldo hoger is dan mijn reservering?

Als de waarde op je FreeBees-spaarkaart hoger is dan het bedrag van je reservering wordt je reservering volledig met FreeBees betaald.

Boven

Klachtenprocedure

Ik heb een klacht. Wat kan ik doen?

Je mag je klacht(en) over één van onze producten of onze dienstverlening mailen naar info@weekendjeweg.nl. We nemen je klacht(en) altijd met uiterste zorg binnen 24 uur in behandeling en handelen deze binnen 14 werkdagen af. Als we de door jou ingediende klacht niet naar tevredenheid kunnen oplossen heb je de mogelijkheid om deze bij de Geschillencommissie Thuiswinkel (www.sgc.nl) in te dienen. Ben je niet tevreden over de afhandeling van je klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Boven

Herroepingsrecht

Vallen reizen onder het herroepingsrecht?

Nee, reizen vallen niet onder het herroepingsrecht. Thuiswinkel.org heeft een aantal uitzonderingen op het herroepingsrecht aangegeven. Zo hebben klanten geen herroepingsrecht voor diensten betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf en vrijetijdsbesteding, te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode. Dit zijn onder andere reizen, evenementen en tickets. Wil je meer weten? Kijk hier.

Boven

Overige

Wat is het voordeel van boeken via Weekendjeweg.nl?
- De aanbiedingen zijn direct boekbaar, tot op de dag van aankomst
- Snel en eenvoudig reserveren via internet en ons service centre
- Betaling bij aankomst bij de meeste hotels
- Een ongekend groot aanbod van voordelige aanbiedingen bij meer dan 2000 hotels
- Aanbiedingen voor 1 of meerdere nachten in het weekend of doordeweeks
- Tal van last minute acties en aantrekkelijke arrangementen
- Een wekelijkse e-mailservice met de nieuwste en beste aanbiedingen
- Reisadviseurs die je ook telefonisch graag helpen
- We zijn er voor jou, 7 dagen per week op 020 456 40 06. Onze openingstijden zijn:
  maandag t/m vrijdag 9.00 - 21.00 uur / zaterdag, zondag en feestdagen 9.30 - 18.00 uur
- Vanuit het buitenland (noodnummer): +31 20 456 42 36. Of mail naar info@weekendjeweg.nl.

Boven

Biedt Weekendjeweg.nl hotels aan waar kinderen gratis verblijven?
Ja. Hier worden de hotels getoond waarbij 1 of 2 kinderen t/m 11 jaar gratis op de kamer van de ouders verblijven.

Boven

Ik kan zoeken op ‘extra bedden’ maar uiteindelijk is dit toch op aanvraag. Hoe zit dat
We weten welke hotels extra bedden aanbieden, maar controleren bij een boeking altijd of deze nog beschikbaar zijn.

Boven

Ik boek tweemaal voor dezelfde datum een mystery hotel. Kom ik dan in hetzelfde hotel?
Dit kunnen we helaas niet garanderen. Wil je meerdere kamers voor hetzelfde hotel reserveren? Dan raden we je aan om een gewone aanbieding te boeken.

Boven

Vanaf welke tijd kan ik gebruik maken van mijn accommodatie?
Dit verschilt per hotel. Je vindt de betreffende informatie op de pagina van een hotel, onder de  kop 'Belangrijk te weten'.

Boven

Kent Weekendjeweg.nl zelf de sterren toe aan de hotels?
Nee, de Nederlandse Hotel Classificatie kent de ster(ren) toe aan het hotel. Weekendjeweg.nl heeft hierop geen invloed. Voor een compleet beeld van een hotel tonen we ook beoordelingen van gasten. Je vindt deze bij de informatiepagina van een hotel.

Boven

Welke cadeaubonnen accepteert Weekendjeweg.nl?
We accepteren de volgende cadeaubonnen:
- Cadeau Card van Weekendjeweg.nl
- Bungalows.nl Cadeau Card
- VVV Cadeaubon (Irischeque)
- VVV Lekkerweg cadeaukaart
- Weekendjeweg.nl kortingsbon/voucher
- Hotel Cadeau Card
- Webshop Giftcard

 

Boven

Hoe gebruik ik de zoekbalk op de homepage?
Je zoekt via de zoekbalk op een bestemming of een hotel. Wanneer je bijvoorbeeld ‘Parijs’ intypt zie je ons hotelaanbod in Parijs.

Boven

Wat zijn de algemene voorwaarden van Weekendjeweg.nl?

Klik hier voor de algemene voorwaarden Weekendjeweg.nl volgens de Thuiswinkel organisatie.

Boven

 

Vragen? Start chat